علی فانی


ادامه نوشته

سری دوم تصاویر مهدویت

http://img.noodi.net/uploads/13754425401061.jpg

ادامه نوشته

علائم ظهور

http://img.noodi.net/uploads/137543827473151.jpg

قتل نفس زکیه، از نشـانه‌هــاي حتمي ظهـور

قتل نفس زکیه، از نشـانه‌هــاي حتمي ظهـور  

«نفس زكيّه» يعني فرد بي‏گناه، پاك، كسي كه قتلي انجام نداده است و جرمي ندارد.

ادامه نوشته

خسف به بيداء

فرو برده شدن در «بَيْداء» – که از آن در روايات «خسف به بيداء» تعبير شده است – از نشانه هاي ظهور حضرت مهدي عليه السلام است. اين نشانه در احاديثي که درباره سفياني سخن گفته اند، فراوان ذکر شده است.


ادامه نوشته

خروج يماني

يکي از نشانه هاي حتمي ظهور حضرت مهدي عليه السلام، خروج سرداري از اهل يمن است [1] که مردم را به حق و عدل دعوت مي کند. [2] اين نشانه در منابع اهل سنّت ذکر نشده؛ ولي در مصادر شيعه، روايات فراواني در اين باره وجود دارد؛ به گونه اي که برخي آنها را مستفيض دانسته اند. [3] .


ادامه نوشته

زنده شدن هزاران نفر

خداوند درباره اين حقيقت فرموده است: «آيا از [حال] کساني که از بيم مرگ از خانه هاي خود خارج شدند و هزاران تن بودند، خبر نيافتي؟ پس خداوند به آنان گفت: تن به مرگ بسپاريد. آن گاه آنان را زنده ساخت. آري، خداوند نسبت به مردم، صاحب بخشش است، ولي بيشتر مردم سپاس گزاري نمي کنند». [1] .

ادامه نوشته

مدت حكومت جهاني مهدي

احاديث بسيار متفاوتي درباره طول مدت حکومت حضرت مهدي عليه السلام وارد شده است که در مجموع ده ها قول مي توان از آنها استخراج نمود:

ادامه نوشته

خروج خراسانی

در برخي از روايات «خروج خراساني» به عنوان يکي از نشانه هاي ظهور بيان شده است. اگر چه در اين روايات به روشني او معرفي نشده است؛ ولي برخي او را مردي از بني تميم دانسته اند. [1] .

بقیه در ادامــــــــــــــــــه مطلب

ادامه نوشته

يا لثارات الحسين

«ثار» در لغت به معناي خونخواهي است. [1] .

«يالثارات الحسين عليه السلام» شعار ياران حضرت مهدي عليه السلام است که به خون خواهي امام حسين عليه السلام، هنگام قيام آن حضرت سر خواهند داد. به اين معنا که «کجايند قاتلان حسين عليه السلام» [2] و يا به اين معنا که «کجايند خونخواهان حسين عليه السلام».

بقیـــــــه در ادامــــــه مطلــــــب

ادامه نوشته

يأجوج و مأجوج

365
در دو سوره قرآن مجيد، از يأجوج و مأجوج سخن به ميان آمده است: يکي در آيات 92 تا 98 سوره «کهف» و ديگر در آيه 96 سوره «انبياء».
بابل 2011

ادامه نوشته

پايان تاريخ

پايان تاريخ

همه اديان الهي و بيشتر مکاتب بشري، درباره پايان تاريخ، اظهار نظر کرده اند. در همه پيش گويي هاي مربوط به آخِرُالزّمان، خبرهاي وحشتناک و نگران کننده اي وجود دارد ولي اغلب بر اين امر اتّفاق نظر است که پايان کار بشر، روشن و سعادت آميز است. در تمام فرقه ها و مذاهب اسلامي، کم و بيش سرانجام سعادت مند بشر پيش بيني شده است.در متون زرتشتي (از آيين هاي باستان) به صراحت از دوره طلايي بشر در پايان جهان ياد شده که به آشوب ها و بلاهاي بسيار مسبوق مي گردد و با ظهور واپسين منجي (سوشيانس) محقّق مي شود.در آيين هندوان نيز هر دوره انساني به چهار قسمت تقسيم شده که قسمت چهارم آن، مظهر غروب و افول تدريجي معنويت اوّليه است و از آن، به عصر ظلمت تعبير مي شود؛ سپس منجي بشر ظاهر شده و با فروپاشي جوامع انساني و از بين رفتن شرارت ها، دوره اي نو آغاز مي گردد.در متون بودايي نيز از اين دوره، سخن به ميان آمده است. در اديان ابراهيمي - بيش از آيين ها و مکاتب ديگر - بر دوره طلايي بشر در پايان تاريخ، تأکيد شده است. در عهد عتيق، برقراري سعادت و عدالت در سرتاسر جهان پيش بيني شده که به وسيله «مسيح» محقّق مي شود.در عهد جديد نيز به اين مطلب پرداخته شده و مکاشفه يوحنا به طور کامل به حوادث ناگوار آخِرُالزّمان، اختصاص يافته و در پايان آن، به برقراري صلح و آرامش جهان تحت حاکميت مؤمنان اشاره شده است.در ميان مکاتب بشري،پيش بيني هاي «رنه گنون» (عبدالواحد يحيي) از افول و فروپاشي تمدّن مادّي غرب و ظهور مجدّد حقّ و حقيقت - که با نظر به داده هاي آيين هاي باستان و اديان ابراهيمي ارائه شده - خبر مي دهد.نظريّه پايان تاريخ «فوکوياما» پيروزي نهايي نظام غربي و حاکميّت ابدي آن بر سرتاسر جهان را پيش بيني کرده است و نظريّه «برخورد تمدّن ها» از «هانتيگون» جنگ جهاني تمدّن ها و نظم جهاني نوي بر اساس مرزهاي تمدّني را در پايان اين دوره از جهان، پيش بيني مي کند.